onsdag 18 april 2012

Flygresan till UK

Tydligen gillar inte Lufthansa mig då jag även denna gång misslyckades i att flyga direkt. Är inte helt förtjust i den tyska vinden, Lufthansa eller att flyga över dammen.

Det började lugnt och fint på Landvetter. Tog en kaffe på Espresso House och njöt lugnet. Notera dock liksom jag gjorde att man minsann inget Lufthansaplan ser på första bilden. Såg på skärmen, över en timme sent. Pust! Begav mig mot gaten för mer info bl.a. att det förmodligen inte fanns hotell åt oss i Frankfurt. Kul skämt liksom...

Solen gick ner, jag fick låna 91an Karlsson av min stolsgranne och till slut var vi i luften mot Frankfurt.

Väl där hade vi information att alla hade ombokats till nästa dag, så smått panik rådde. Galet stort så alla sprang runt som yra höns och försökte finna lufthansas diskar. Jag lyckades prata eng med en svensk tant, lyckades även fortsätta tills hon började översätta för sin sv man vad jag sa. Pallade inte dra mig ur och jag satt snart i skiten och skulle börja förklara vad jag gjort i Sverige och varför. Ni kan ju bara tänka er fortsättningen...

Stod i en milslång kö, blev ombokad till 8 på morgonen så klart. Önskade senare men det fanns inte. Promenerade bort till Sheraton, kravlade upp i den stora sängen och försökte sova. Efter några få timmar osammanhängande sömn var jag glad att jag skämtsamt packat ner övernattningskit i handbagaget. Jag försökte jag mig på den kassa frukosten men köpte mig istället en yoghurt för fem euro på flygplatsen..

Landade 8.45 engelsk tid. Kändes som om jag druckit fem flaskor vodka. R plockade upp mig och jag följde med till Warwick för att plugga.

Inga kommentarer: