tisdag 24 juli 2012

Detta med kranar och England

Vi har ju gjort en upptäckt i detta land, fascination av idiotiska kranlösningar. Innan vi flyttade in kikade vi därför noga att det var en kran på varje, alltså blandare. Dock är lilla toan två...men så får det vara.

Vad vi såg i köket var ju alltså detta. Vad vi trodde var en blandare. Det är ju liksom en kran. Inte trodde vi att det i en kran kan finnas två "rör", en för kallt och en för hett. Alltså det blandas inte. Utan hett vatten kommer i mitten och kallt sprutar runt om. Man känner kallt och hett på samma gång.

Alltså, jag förstår inte?!?!

Hur korkat får det lov att bli? Någon som sett detta innan?

Jag ska banne mig köpa en ordentlig en!

Första bilden, båda kranarna öppna. Andra bilden hett vatten bara och sista kallt vatten.

3 kommentarer:

Christina sa...

Ha ha :-D
Hade jag ingen aning om att det var så..... skumt...

Niklas sa...

Jag undrar verkligen uppkomsten av två kranar? Varför håller de fast vid denna föråldrad teknologi när de vet hur hela världen har det.
De kanske vill vara speciella med vänstertrafik och två kranar?

Karin sa...

Ja jag undrar verkligen varför. Pratade även med en vän som är britt om detta och han hade aldrig tänkt på att man kan ha en, så han blev grymt irriterad över att jag hade väckt denna tanke :) tror de gillar att vara sig själva. Lutar ju till och med mot att de vill ut ur EU.