måndag 15 oktober 2012

En dag i London - hämta körkort

I tisdags förra veckan åkte ju jag till London, för att hämta körkort men också för att Josephine bestämt sig för att åke hem lite tidigare till Taiwan så jag var ju bara tvungen att träffa henne en gång till. Vi hade en Taiwanesisk/Svensk dag minsann, med en släng av Burberry outlet och Victoria's Secret.
 Jag började dagen vansinnigt irriterande med väntan på buss. Negativ grej med att bo på landet... Men men jag kom fram till slut. Efter att jag hämtat körkort (av en surkärring på ambassaden) och handlat lite kort på Totally Swedish så möttes vi på New Bond Street, shoppade lite och tog sen tuben ut till Burberry Outlet där J köpte två kappor att ta med sig hem.
 Sen stack vi till Nordic. Där drack vi Carlsberg (lite suddig bild men var tvungen att ta med).
 Snackade massor och jag är så glad att vi sågs nu innan hon drog!
 Så åt vi så klart en massa nordisk mat också. Tror det gick hem oss J också.
Jag fick med mig massa snacks hem, taiwanesisk sådan som J funnit i London. Jättekul och gottigt! Drack också bubbletea. Den till höger var min favorit, den till vänster var ok. Själva drycken smakade väldigt gott men så var jag lite konfunderad av att slurpa upp de där bubbliga sakerna som var lite som gummy bears.

Allt som allt, urmysig dag!

Inga kommentarer: