tisdag 5 juni 2012

Byråkrati och val av frisör..

Ok så min dag startade själv. Eller ja, två katter hade jag som sällskap så klart. Hitta G sittandes på Rs dator imorse. R var iväg med sin far för att starta proceduren med att registrera om bilen. Högst intressant och nästan omöjligt en stund. Men nu ska det nog gå... Bilen står just nu utanför polisen i väntan på att vi ska få de nya plåtarna imorrn. Som sagt. Väldigt intressanta procedurer här...

Jag fann fram till frisören. Har vart där innan men bara styling. Nu. Inte då nöjd. Påpekade att jag ville behålla mitt tjocka hår. Inte tunna ut. Sen höll han ett tal om att man inte ska tunna ut det för ofta. Ändå gör han det. Och frågar inte om vilken sida jag har benan på. Nonchalant. Sin iPhone hade han runt sig hela tiden och ringde till och med ett samtal mitt i allt. Men, tvätten var fantastisk. Inte han som gjorde det. Tur jag har hår som växer som ogräs.

Efter det hakade jag på R och hans föräldrar för sista pusslandet med bilen. Jaa herregud alltså. Gick förbi ett ställe där de fixade så Rs far hade mandat och kan fixa med papper. En Donna som jobbade där, skitsnygg kropp inte att förneka. Men jag behöver verkligen inte se allt nedklämt i en klänning/topp i barnstorlek. När allt var klart fick vi lite ro på Buena Vista. Mitt favoritställe!

Inga kommentarer: