tisdag 4 september 2012

Att lämna in en masteruppsats

Så då var dagen här, dags att lämna in uppsatsen.

Och vilken procedur sen då... Det började faktiskt redan igår med att jag laddade upp den online på skolans nät och turnitin (för att se så den inte är kopierad) och så skrev jag ut två kopior (120 sidor cirka..).

Jag körde R till Warwick först och sen fortsatte jag till Birmingham. Lyckades till slut hitta en parkering på gatan så jag slapp betala, visste ju inte hur länge detta skulle ta. Första stoppet blev biblioteket där jag skrev ut 6 sidor i färg. Tog ju sin lilla tid må jag säga...alltid är det något som ska krångla. Fick till exempel vänta på en tjej som skrev ut över 40 sidor, i färg..
 Här har vi Old Joe. Den ser man överallt på campus. Man ska tydligen inte passera under klockan när den ringer för då misslyckas man...
 Bibliotekets datorer.
 Trappan ut till Starbucks. Ja, jag var ju bara tvungen. En gång till liksom. Vet ju inte när/om jag kommer tillbaka.
  Längst ner i detta huset finns Starbucks.
Idag lyckades jag säga att jag hette Kerin.
 Business School, det är här jag hängt mest hela året.
Fick hänga en stund i parken utanför Business School och dricka mitt kaffe i väntan på att kontoret skulle öppna efter lunch och hämta en blankett jag var tvungen att binda in. Passade också på att hämta alla fyra blanketter som skulle fyllas i och lämnas in senare, med den färdigbundna uppsatsen.
 Promenerade sedan hela vägen till stället där dom skulle binda min uppsats. Passerade Old Joe igen så klart.
 Här fick jag också vänta en stund för jag lyckades komma mitt i deras lunch också. Skrev en stund på blanketterna men sen började folk köa, då kände jag att jag får nog ta och köa jag med. Tur det...jösses så mycket folk.
 Men jag hade en skön stund i gräset innan folkstormen.

 Efter det fick jag fylla på med lite nödproviant, en snickers. Fann den i gångarna i Aston Webb. Väntade lite till och gick tillbaka till printstället.
 Fick vänta en stund i gräset och kunde med glädje fylla i denna feedback, tro mig. Jag öppnade hjärtat totalt!
 Mycket nöjd donna och Old Joe. Två kopior, en visar framsida och en visar baksida. 15 pund fick jag betala för detta också. Struntsumma, men tycker ändå att det skulle varit i priset av 8900 pund som vi betalade för utbildningen. Liksom.
 Finfint!
 Sen fick jag då äntligen gå tillbaka till Business School med alla blanketter och de två böckerna. Förstår det inte helt ändå måste jag säga. Galet att detta året bara är slut så där. Helt appropå.. hmm..
 Promenerade bort till bilen. Ingen bot. Fortsatt nöjd. Nu bjuder livet på andra ting!

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Vet inte varför det står anonym när jag är inloggad som Steel city anna, det var jag som skrev iallafall!

Steel City Anna sa...

Nu försvann första kommentaren helt? Konstigt. Hursomhelst, jag skrev grattis till uppsatsen! Kul att se universitetet där. Ska du stanna i England tror du?