fredag 7 september 2012

Houston - we have a problem

Nu är det ju så att jag har ett litet problem med att britter gör saker lite så där halvdant och inte riktigt bryr sig. Vilket på något vis visar sig på t ex hus.
Här har vi en bild från vårt kök, uppe i högra hörnet är det uppenbarligen fuktskada. Inte så svårt att förstå, till och med för en liten svenska. Spontant tycker man ju att en inventering gjord av en professionell firma för två månader sedan skulle kikat lite mer allvarligt på denna vägg. Inte bara skriva "märken på väggen". Speciellt eftersom badkaret är precis ovanför.

Så jag mailade till de som har hand om huset så att säga. De säger att jag ska ringa en rörmokare. Det gör jag, och han kom hit nu på morgonen. Trevlig och väldigt tillmötesgående. Dock inget problem med rören så han kunde inte göra mycket mer än att tala om vad som var fel.

Varje gång vi duschar rinner det ut vatten genom duschdörren, rinner - inte droppar. Syns lite dåligt på bilden, men bakom badkaret är det endast trä. Trä. Som en liten svenska utan byggnadskunskaper känner jag spontant igen att det är fel. Speciellt eftersom den är helt svart nu av fukt som runnit där, jag vet inte hur länge. Kanske borde spenderat några extra pund där och sett till att ha en ordentlig vägg? Ja lite så där, rent spontan tanke av mig.

Pust!

Inga kommentarer: