torsdag 6 september 2012

Brittiska betraktelser

Nu har det gått två dagar sen jag publicerade något och under denna tiden har jag lyckats göra lite brittiska betraktelser och annat smått och gott. Har varit väldigt skönt och overkligt att vara "ledig". Inte helt för jag bör ju ha börjat lite med rumänskan..nåväl.

Satt och snackade med Helena på Skype igår och hör lite ljud utanför. Grannens hund fixas minsann. Vilken affärsidé! Vansinnigt smart. Och lite lustigt.
 Himlen bjuder på fantastiska färger varje kväll. Vädret har varit riktigt bra den sista tiden. Soligt och varmt. På kvällarna är det dock kallare och man börjar känna hösten närma sig.
Sen så är det detta med britter och deras inredningsstil, eller snarare lack of it... Ja men när man har så vackra och fina fönster, varför döljer man dem hela tiden? Sen inget pynt what so ever i fönstrena heller. Tycker det är lite trist. Alla fönster ser ut så här, tomma och ödsliga. Eller spetsgardin för hela. Eller så drunknar dem i brittiska flaggan (vimplar osv), eller varför inte en uppsjö av fotoramar så endast fula baksidor syns från gatan. Det bästa idag var baksidan av massa troll. Sen finns det ju de som vill göra lite fint genom att sätta dig lite låtsasblommor i en tråkig vas.

Förlåt om jag är elak mot någon fin britt nu men jag tycker bara att det är så trist! De spenderar ju ändå massa tid hemma. Varför vill de inte ha det fint?
Sen kan man ju ha galler..och gardin för hela fönstret. Varför inte bara sluta med stora shoppingfönster mot gatan? Det är ju på alla hus! Om de nu är så rädda att folk ska se dem sitta och glo på tv innanför fönstret, designa om husen!
 Sen till något roligare och mer positivt. Skolan har börjar vilket innebär massa liv i luckan i stan. Mysigt! Barnen springer hem i sina skoluniformer, som jag tycker är en himla bra uppfinning. Se, nu var jag positiv om England! ;)
Ska fortsätta på detta med positiva ting om detta härliga land. Posten! Royal Mail är ju bara fantastisk. Paketet åt C kom så himla snabbt, dock var jag lite seg med att hämta ut det. Men nu är det här C! Ringer dig snart och så öppnar vi det tillsammans, så det inte är något galet. 
 Se också så söta brevlådor det finns här! Ska ägna en dag att promenera runt och fota brevlådor. Så söta är de. Helt plötsligt dyker en liten en upp mitt i en murad vägg till exempel. Gulligt!



2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

De inmurade brevlådorna brukar vara riktigt gamla!

Det är gulligt med skoluniformerna tycker jag.

Angående fönstrena så är det himla många som har städgrejer i fönstren, samt burkar, flaskor och böcker :)

Karin sa...

Kan tänka mig att dem är det, så nyfiken på hur det funkar. Måste hänga en eftermiddag och se hur brevbäraren gör :P

Ja väldigt gulligt och himla praktiskt tycker jag!

Haha... ja det är helt galet. Jag förstår det inte. Heller inte net curtains ;)