måndag 5 november 2012

Söndagslunk


Vi startade dagen lugnt och stilla. Bakade lite goda amerikanska pannkakor först.

 Flyttade fåtöljen till köket och gjorde en kopp te till sis så hon kunde sitta och hålla mig sällskap.
 Bra start på dagen!
 Köpte en kaffe på starbucks efter lite middagshandling på Waitrose och satte oss sen i bilen för att lunka vidare mot Cotswolds. Första stoppet blev ett lunchställe, Eight bells inn.



 Med en brasa!

 Söndagsstek och korvar.
 Tog en promenad efter maten runt om i Chipping Campden och kikade på allt fint och brittiskt.







 Körde sedan vidare mot Broadway och kikade i söta butiker och hittade julklapp till mig (!) och våra kära föräldrar! (Nu blev ni allt nyfikna va?)...
När mörkret föll körde vi vidare hemåt igen där jag påtvingat försökte lära sis hennes iPhone (måste ju utnyttjas till fullo enligt mig) tills hon tröttnade på mitt tjat och vi lagade mat och tände ljus.

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Sunday Dinner, ett så härligt påfund! Det tog ett tag innan jag vande mej men nu gillar jag det. Korvrätten är helt underbar, only in England!

Karin sa...

Ja verkligen mysigt påfund! Konstigt nog första gången jag äter det...men inte sista. Korven lämnar jag dock åt karln ;) inte mycket för såna påfund :p och såg du! En brasa. Precis som du skrev om. Bättre saker kan man inte göra en söndag!