torsdag 9 augusti 2012

En dag i Leamington Spa

Igår började jag så smått klättra på väggarna så jag sa till A att hon måste underhålla mig lite. Det gjorde hon med bravur, vilken fantastisk dag vi haft idag! Vi bestämde att mötas upp i Leamington Spa och fika.

Jag tog bussen till Leamington Spa från vårt kära Kenilworth. Gick väldigt smidigt och stoppade mitt på Parade, vilket visade sig vara himla bra. Visste inte riktigt vart jag skulle hamna. Men nu har vi utforskat Leamington lite bättre i alla fall..

Detta är Paradekorsningen till Warwick Street. Se vilken fin stad och vilket fint väder vi fick!



När jag väntade på A kunde jag inte låta bli att sticka in huvudet och fota i denna mysiga butik. Sis och mamma, nu har ni ännu ett skäl att komma till UK igen!

Sen kom A och då gick vi till Bar Angeli och åt varsin crepe och drack en kall dryck. Solen stekte och vi hade det vansinnigt gott här vill jag lova.
A passerade denna vackra park på vägen från tåget och när vädret var så ljuvligt var vi ju tvungna att sticka dit och slänga oss i gräset.

Först vandrade vi runt och utforskade parken. Båtar, vatten, blommor och växthus.

Och glass, Henley minsann.















Sist gick vi till Havana restaurang och bar, drack en så himla god fläderdryck. Till det mumsade vi på oliver.

E kom sedan för att hämta hem sin fru och de körde mig hela vägen hem. Så snällt av dem!

Nu dags för mig att laga middag, vegetariska biffar blir det idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så vackert och så mysigt!!! Vi får ta med oss en tom väska när vi kommer i december!!! Den är full när vi från beryllen åker hem igen!! Kramar

Karin sa...

Ja visst är det! Helt klart, det måste ni!! Haha... Kram kram