tisdag 21 augusti 2012

Mängder av Londonkort

Efter allt strul med min uppsats var jag tvungen att sticka till London igår och jaga svenskar att intervjua. Lyckades över förväntan så jag tror det ska gå bra nu. Men vansinnigt stressigt så här i slutändan. Lyckades riktigt bra på förmiddagen när jag anlänt. Körde stenhårt och stannade inte ens upp för att äta. Så när klockan blev tre ansåg jag mig klar och satte mig på Le Pain Quoitidien i närheten av Marylebone. Så himla gott och gissa om R var avis när jag kom hem och berättade vart jag käkat "lunch".

Jag började med att göra en intervju på Skype på morgonen och därefter körde jag till Warwick Parkway där jag tog tåget till Marylebone.

Promenerade bortåt "Little Sweden" och startade dagen i Sweden House.  

Därefter landade jag i Svenska Kyrkan - Ulrika Eleonora. Fikade på kanelbulle och riktigt kaffe med mjölk. Tjötade med lite folk och intervjuade en här också. Lyckades knyta massa kontakter för min uppsats och det blev väldigt bra.
 Sen var det ju då äntligen dags för min lunch. Åt samma som när jag och R var där. Jag är ju tyvärr så himla "tråkig" med detta. Väljer alltid samma säkra kort. Kanske lika bra, men samtidigt lite trist kanske. Nåväl riktigt gott var det!


 Tiden tills mitt tåg gick strax efter 19 var en bit bort så jag tog en promenad mot Old Bond Street för att kika lite på Tiffany's. Alltid trevligt ;) På vägen körde denna heta bil förbi, sakta och lugnt men vilken motor! Jösses. När jag sedan gick tillbaka stod den olagligt parkerad och på väg att få en bot. Han blev dock riktigt osäker hur han skulle fästa boten. Hade nog blivit lite nervös jag också om jag var han...
 Den turkosa flaggan vajar i vinden...


Svenskbaren Harcourt Arms fick sig ett besök också i väntan på tåget. En flaska vatten slank ner fort, det var en riktigt varm dag igår. Här finns också Svenska salongen. Gött är det liksom!

 


 Ulrika Eleonora


 Landmark Hotel London.
 

Marylebone station. Så vacker!







Nöjd och glad att vara hemma!

Med lite Marabou, Delicatoboll, Falu Rågrut, Mer och lite annat smått och gott i påsen från Totally Swedish.. ;)

Inga kommentarer: