onsdag 1 augusti 2012

Svenne gör London

Nu testar vi om detta funkar igen! Att blogga från telefonen alltså. Ser nu att inläggen till slut publicerades. Lite försenat dock. Här kommer mobilbilder från dagarna i London!

Vi körde till tåget och allt gick väldigt smidigt. Vi var chockade över hur tomt det var i London. På invigningsdagen och allt!

Stor fest hade de ordnat och allt för mig. Lite för mycket med eldflamman men visade ändå omtanke.

Vi tog en lunch på Le Pain Quotidien med ett glas bubbel till. Ska det va ska det va liksom. Gott! Grymt god mat också!

Vi promenerade sen till hotellet MIC som låg vid Euston. Riktigt bra hotell måste jag säga. Till bra pris! Vilade en stund och sen ut på stan för att kika på allt och äta middag.

Hamnade i Soho där vi fick öl på ett ställe. Här vart det iaf livat! Gick vidare och tittade ut över Themsen och då kom regnet!

Rusade till en trappuppgång med tak och hittade restaurang Johnston som låg nära. Helt ok mat och vi kunde se på invigningen samtidigt. Otroligt häftig men missade en del utan ljud och på restaurang så klart.

Nästa dag gick vi ännu mer runt runt. Fick mig ett Skypemöte med min supervisor på Starbucks också. Mycket smidigt!
Hyde Park fick sig ett besök och till slut även Totally Swedish och Svenska kyrkan, Ulrika Eleonora. Då mådde jag gott. Lördagen avslutades hemma i K-town med kinamat.

Bildregn kommer...

Inga kommentarer: