onsdag 1 augusti 2012

Svenskt inflytande

 Del av min födelsedagspresent till London var att få lite svenskt, nu när jag inte kom iväg till Sverige och fick fira denna dag där. Det är ju helt underbart att det finns en del av Sverige i London då.

Vi gick först till Totally Swedish där jag shoppade en massa grejer, så jag är riktigt nöjd. Ni ser inköpen på nedersta bilden. Massa gott! De hade precis laddat upp med ny Marabou också, vilken känsla liksom. Allt på svenska. Det är minsann en speciell känsla måste jag säga. En bit av hemma...

Sen gick vi till Svenska kyrkan - Ulrika Eleonora i Marylebone "svenska området". De hade öppnat ett speciellt fik nu under OS, Café Svensson. Vi käkade kanelbulle och drack "riktigt" kaffe med mjölk. Jag uppdaterade mig på Svensk Damtidning och fick prata med en präst där en sväng. Vi gick också upp till kyrkan en stund, tände lite ljus och lyssnade på den vackra musiken.

Väl hemma fotades dagens inköp och det som låg i paketet från Sverige! Tack kära familj för de fina sakerna och kortet, värmde gott på morgonen att öppna det. Sjalen hängde med till London och duken får bli använd i februari nästa gång!

Jo förresten, köpte en burk Ramlösa. Satt och njöt av den i fulla drag häromdagen. Vem kommer då och slukar sista slurken, bara så där? Jo R så klart. Ojoj så han fått höra det efteråt...









Inga kommentarer: